Update

datum: 30.01.2019

Tekst: RAI Vereniging

download: RAI Vereniging Jaaroverzicht 2018

Jaaroverzicht 2018: “Mobiliteit in transitie”

De samenleving, de mobiliteitsbranche én RAI Vereniging zelf, zijn in toenemende mate aan verandering onderhevig. De tien secties die binnen RAI Vereniging actief zijn spelen ieder op specifieke wijze in op de mobiliteitstransitie die gaande is. Wat hen bindt is de kracht van het collectief. Aldus lezen we in het Jaaroverzicht 2018 “Mobiliteit in transitie”.


datum: 04.08.2017

tekst: AUMACON

download: thesis Peter Niesink

Bovag-toekomst: produceren én consumeren

De veranderende omgeving maakt dat (Bovag-)leden verlangen dat hun brancheorganisatie meebeweegt en voor oplossingen zorgt. De vernieuwingsagenda van de Bovag is – naar eigen zeggen – gericht op een herpositionering, om meer toegevoegde waarde aan leden te bieden. Maar daarvoor is een grotere inspanning nodig, die versterkt kan worden als leden een grotere, actievere bijdrage leveren. Maar zijn leden daartoe bereid? Dit zijn de kernvragen die Bovag-directeur Peter Niesink heeft willen beantwoorden in zijn thesis (MBA afstudeerscriptie van begin 2016). Niesink deed onderzoek onder zijn leden en doet aanbevelingen voor een tweeweg-organisatie volgens het in 2010 door Prof. Gert van Dijk ontwikkelde coöperatiemodel nieuwe stijl.

Wie-doet-wat

Er vinden veel personele wisselingen plaats in de autobranche. De mutaties worden regelmatig geüpdatet voor met name de Nederlandse auto-importeurs en de leasebedrijven.

wie-doet-wat (bij auto-importeurs) per 01.01.2019

wie-doet-wat (bij auto-importeurs) per 05.02.2018

wie-doet-wat (importeurs) per 06.02.2017

Top-100 autobranche | NL

De 100 machtigste mensen in de Nederlandse autosector; Y-2016

Top 100 Machtigste mensen in de Nederlandse autobranche Y-2014

Top-100 Machthebbers in de Nederlandse autobranche Y-2013

tekst: AutoWeek

datum: 05.10.2016

Voor alweer de vierde keer: de AutoWeek 100. De honderd meest invloedrijke personen in de Nederlandse autosector. Opnieuw zijn er veelverschuivingen, nieuwe leden en oudgedienden die dit jaar tevergeefs hun naam zoeken. Merken verloren marktaandeel, bedrijven gingen failliet en mensen werden ontslagen, anderen waren succesvol of werden benoemd op hoge posities. Aan de top bleef het redelijk stabiel en dat is niet zo vreemd, want we gaan in deze lijst niet uit van enkel harde verkoopcijfers, maar ook van invloed. En invloed is geen tastbaar begrip. Het heeft voor een groot gedeelte te maken met het respect en gezag dat je geniet. Dat zijn zaken die nieuwkomers vaak nog moeten verwerven, terwijl zij die al jaren in deze sector werken veel aanzien, krediet en macht hebben. En houden. Aan hun status wordt niet zomaar gemorreld.
Interviews met ingewijden speelden zoals altijd een grote rol bij de samenstelling van deze lijst. Dank voor eenieder die ons van input voorzag. Opnieuw vermelden we, op een enkele uitzondering na, slechts één persoon per onderneming. De mensen vlak onder de top bij een grootmacht zijn dikwijls machtiger dan de nummer één van een kleiner bedrijf, maar hun invloed geldt in deze lijst via hun chef. De autoschadewereld en de verzekeraars laten we buiten beschouwing, net als de onderdelenhandel voor de aftermarket. Ook hier zijn zeer grote namen en uitstekende managers werkzaam, maar de sectoren staan naar onze mening te ver af van het publiek om voor deze lijst interessant te zijn. Tussen haakjes staat de positie die de persoon in kwestie vorig jaar bezette.

logo autoweek.nl

Aumacon gebruikt cookies om de site goed te laten functioneren voor analysedoeleinden en om u van relevante advertenties te voorzien.
Voor meer informatie zie ons cookiebeleid. Blijft u onze site gebruiken dan gaat u akkoord met het plaatsen van cookies.
accept2