Clem Dickmann

Clem Dickmann studeerde bedrijfseconomie (HEAO en EUR) en marketing (NIMA-C1/C2). Werkte voor een marketing intelligence bureau, waarna een viertal autofabrikanten en -importeurs volgden. Was tot 2002 werkzaam als CEO van Hyundai Nederland.

Naast zijn werkzaamheden voor AUMACON is hij actief als NIMA-examinator en analist/columnist voor diverse vakbladen. Strategie en marketing zijn de specialismen.

In 2003 werd hij – als eerste persoon uit de Nederlandse automotive-sector – gecertificeerd als Register Marketeer (RM). In 2007 behoorde hij tot de eerste lichting Qualified Examiners van het NIMA, in 2010 gevolgd door de benoeming tot Senior Marketing Professional (SMP).

In 2016 stond Clem Dickmann op plaats 97 van de De 100 Machtigste Mensen in de Nederlandse Autosector; deze lijst werd samengesteld door Autoweek en Automobiel Management. In maart 2017 had hij een interview met Automobiel Management. Lees ook het interview in accountantsmagazine de SRAadviseur van december 2017.

c.dickmann@aumacon.nl

Ellie Guijt

Ellie Guijt begon haar loopbaan in de autobranche bij een dealerbedrijf voor Volkswagen en Audi, waar zij diverse functies vervulde. Zij werkte vanaf 1977 ruim 22 jaar voor deze onderneming, waarvan het grootste deel als marketingcoördinator.
Om haar kennis over het internet te verbreden volgde Ellie in 2000 de opleiding webmarketing en startte in datzelfde jaar haar eigen onderneming.

Onder de naam E-linkX PR en marketing verricht zij ondersteunende werkzaamheden voor diverse (auto)bedrijven. In de loop der jaren is E-linkX uitgegroeid tot een full service bureau. Ondernemers kunnen er terecht voor onder andere teksten, organisatie van shows en evenementen en voor het begeleiden van, het bouwen en het onderhouden van websites. Ellie is bij AUMACON verantwoordelijk voor de contentresearch en -kwaliteit van de websites.

e.guijt@aumacon.nl

Ellis Kon

Ellis Kon begon haar loopbaan bij de Gemeentepolitie Nijmegen. Als ervaringsdeskundige was zij een aantal jaren verbonden aan het Ministerie van Binnenlandse Zaken om een aantal politiekorpsen te begeleiden naar geautomatiseer-de administratieve processen.

In 1986 maakte zij bij RDC in Amsterdam voor het eerst kennis met de automotive branche. Aanvankelijk als projectleider en later als (eind)verantwoordelijke voor de interne en corporate communicate van het datacentrum.

In 2008 maakte zij de stap naar een eigen bedrijf in communicatie en grafische vormgeving. Vanuit die hoedanigheid werkt zij mee aan de B2B- en B2C concepten als de AUMACON Dealerholding Top-100, de AUMACON Garageformule Top-40, de AUMACON Schadeketen Top-25 en de AUMACON Leasebedrijven Top-50. Naast haar werkzaamheden voor AUMACON is Ellis actief op het gebied van communicatie en grafimedia.

studio@aumacon.nl

John Mulder

John Mulder (1964) deed in 1985 examen aan het IVA in Driebergen. Voordat hij in 1994 z’n eigen toko begon, werkte hij bij een groot dealerbedrijf en twee automobiel-importeurs. Sinds 1994 is hij freelance journalist. Aanvankelijk schreef hij over auto’s voor management-tijdschriften, later over manage-ment voor autotijdschriften.

Inmiddels schrijft hij over beide onderwerpen, maar nu alleen voor autotijdschriften. Klanten zijn onder andere Automobiel Management, Zakenauto, Autopress, TopGear en Automobiel Klassiek. Van die laatste titel is hij ook hoofdredacteur geweest. Zijn verhalen kennen vaak een historische en kritische component. Als ondersteuning van het eerste dient hem een bibliotheek met zowel amusante als kostbare & zeldzame drukken, waarvan hij zelf denkt dat het misschien wel één van de mooiste auto-bibliotheken van Nederland is.

Arno Onink

Arno Onink begon zijn carrière halverwege de jaren 90 als controller bij Mobil Oil. Al snel stapte hij over naar de financiële dienstverlening waar hij aanvankelijk als marketeer en marketing intelligence specialist aan de slag ging. Daarna belande Arno in de fusie- en overnamewereld om te eindigen als strategie-adviseur van de Raad van Bestuur en directies.

Sinds 2017 heeft Arno met zijn eigen strategie adviesbureau Trend-Rx. Dit bureau onderzoekt sociaal-maatschappelijke en technologische ontwikkelingen en de gevolgen daarvan voor ondernemingen. Op basis van concrete data vertaalt Arno de uitkomst van uitgebreide omgevingsanalyse en scenariostudies naar de mogelijke impact van veranderingen op het business model van ondernemingen. Arno richt zich primair op automotive bedrijven en financials en op de link tissen deze twee sectoren.

Door zijn loopbaan beschikt Arno over een bijzondere combinatie van commerciële en financiële kennis die hij bij AUMACON o.a. gebruikt voor de Leasemaatschappij Top 100 voor Nederland.

a.onink@aumacon.nl

Bart Schimmel

Bart Schimmel is in 2001 zijn loopbaan begonnen bij een facilitair callcenter. Na verschillende functies binnen dit bedrijf te hebben vervuld is hij de rapportages voor ze gaan verzorgen.

In december 2004 is hij per toeval in de automotive sector terechtgekomen. Hij is bij de divisie personenwagens van Mercedes-Benz Nederland begonnen met het verwerken van de product- en prijs informatie voor de offerte en order systemen. Vanaf halverwege 2008 is hij zich gaan bezighouden met het maken en doorontwikkelen van de marketing- en verkoop rapportages.

Eind 2012 heeft hij besloten om als zelfstandig ondernemer verder te gaan. Met zijn bedrijf WACI concentreert hij zich nu voornamelijk op het verwerken van data om dit vervolgens te vertalen naar management informatie.

b.schimmel@aumacon.nl

Aumacon gebruikt cookies om de site goed te laten functioneren voor analysedoeleinden en om u van relevante advertenties te voorzien.
Voor meer informatie zie ons cookiebeleid. Blijft u onze site gebruiken dan gaat u akkoord met het plaatsen van cookies.
accept2