Clem Dickmann

Clem Dickmann studeerde bedrijfseconomie (HEAO en EUR) en marketing (NIMA-C1/C2). Werkte voor een marketing intelligence bureau, waarna een viertal autofabrikanten en -importeurs volgden. Was tot 2002 werkzaam als CEO van Hyundai Nederland.

Naast zijn werkzaamheden voor AUMACON is hij actief als NIMA-examinator en analist/columnist voor diverse vakbladen. Strategie en marketing zijn de specialismen.

In 2003 werd hij – als eerste persoon uit de Nederlandse automotive-sector – gecertificeerd als Register Marketeer (RM). In 2007 behoorde hij tot de eerste lichting Qualified Examiners van het NIMA, in 2010 gevolgd door de benoeming tot Senior Marketing Professional (SMP).

In 2016 stond Clem Dickmann op plaats 97 van de De 100 Machtigste Mensen in de Nederlandse Autosector; deze lijst werd samengesteld door Autoweek en Automobiel Management. In maart 2017 had hij een interview met Automobiel Management.

c.dickmann@aumacon.nl

Hans Groenhuijsen

Hans studeerde nieuwste geschiedenis (universiteit Utrecht) en bedrijfskunde (TH Delft/IIB). Hij heeft zijn sporen verdiend als adviseur (Boer & Croon en als zelfstandig adviseur), als interim-manager en in diverse staf-,  management- en directiefuncties (Centraal Beheer, CARe Schadeservice, Athlon Groep, Akzo Nobel/Nobilas, Pon/Dutchlease en Rabobank Wholesale.
Vanuit “Hans Groenhuijsen, advies in automotive en mobiliteit” (zie ook hansgroenhuijsen.nl) richt hij zich op:

. strategie          : analyse, visie-ontwikkeling, strategie-formulering en realisatie
. innovatie         : vernieuwing in producten en services, organisatie, proces en besturing
. transformatie : verbetering, herstructurering, reorganisatie, fusie & overname
. verbinding       : samenwerking binnen en tussen bedrijven, tussen sectoren,  tussen
verschillende ideeën, tussen de traditionele wereld en een nieuwe wereld
. het verhaal      : spreker/inleider, presentator, dagvoorzitter.

h.groenhuijsen@aumacon.nl

 

Ellie Guijt

Ellie Guijt begon haar loopbaan in de autobranche bij een dealerbedrijf voor Volkswagen en Audi, waar zij diverse functies vervulde. Zij werkte vanaf 1977 ruim 22 jaar voor deze onderneming, waarvan het grootste deel als marketingcoördinator.
Om haar kennis over het internet te verbreden volgde Ellie in 2000 de opleiding webmarketing en startte in datzelfde jaar haar eigen onderneming.

Onder de naam E-linkX PR en marketing verricht zij ondersteunende werkzaamheden voor diverse (auto)bedrijven. In de loop der jaren is E-linkX uitgegroeid tot een full service bureau. Ondernemers kunnen er terecht voor onder andere teksten, organisatie van shows en evenementen en voor het begeleiden van, het bouwen en het onderhouden van websites. Ellie is bij AUMACON verantwoordelijk voor de contentresearch en -kwaliteit van de websites.

e.guijt@aumacon.nl

Hans ter Haar

Hans ter Haar studeerde commerciële economie, marketing (NIMA-C), leergang controlling en de opleiding tot Register Adviseur Bedrijfsopvolging (RAB). In 1990 begon zijn automotive-carrière als marketingmanager bedrijfswagens bij Mercedes-Benz Nederland. Als CFO, Interim CEO en managing director aftersales heeft hij diepgaande kennis en ervaring op vrijwel alle deelgebieden binnen de automotive-sector opgedaan. Dit zowel op wholesale- als dealerniveau. Als managing director aftersales weet hij tevens goed de weg binnen de lease- en schadewereld.

Vanuit Rescoped (= nieuwe kijk op de onderneming) richt hij zich op:
– Bedrijfsoptimalisatie op basis van:
o Strategisch ondernemingsplan
o Organisatie
o Processen
o Performance management

– Interim-Management

– Bedrijfsoverdracht

Bent u van plan uw bedrijf te verkopen? Rescoped biedt ondernemers persoonlijk advies en praktische begeleiding tijdens het gehele overnametraject.

Het overnametraject bestaat uit volgende fases:
1. Strategische analyse – Go/No Go beslissing
2. Voorbereiding & structurering
3. Identificatie & benadering
4. Onderhandelingen & transactiedocumenten
5. Afronding & nazorg

h.terhaar@aumacon.nl

Ellis Kon

Ellis Kon begon haar loopbaan bij de Gemeentepolitie Nijmegen. Als ervaringsdeskundige was zij een aantal jaren verbonden aan het Ministerie van Binnenlandse Zaken om een aantal politiekorpsen te begeleiden naar geautomatiseer-de administratieve processen.

In 1986 maakte zij bij RDC in Amsterdam voor het eerst kennis met de automotive branche. Aanvankelijk als projectleider en later als (eind)verantwoordelijke voor de interne en corporate communicate van het datacentrum.

In 2008 maakte zij de stap naar een eigen bedrijf in communicatie en grafische vormgeving. Vanuit die hoedanigheid werkt zij mee aan de B2B- en B2C concepten als de AUMACON Dealerholding Top-100, de AUMACON Garageformule Top-40, de AUMACON Schadeketen Top-25 en de AUMACON Leasebedrijven Top-50. Naast haar werkzaamheden voor AUMACON is Ellis actief op het gebied van communicatie en grafimedia.

studio@aumacon.nl

Wim Kusters

Na een technische opleiding startte Wim Kusters zijn loopbaan bij Renault Nederland om vervolgens in de leasewereld te belanden. Na Overlease (Renault) volgden Masterlease (SNS) dat later opging in Business Lease. De rode draad in Wim’s carrière is vooral marketing, hij is een marketeer in hart en nieren.

Inmiddels is Wim alweer een groot aantal jaren zelfstandig werkzaam in het marketingvak. Daarnaast is hij docent op de IVA Business School in Driebergen. Hij is een echte pionier. Leergierig en nieuwsgierig en bovenal een teamplayer met brede ervaring in zijn vakgebied en in de automotive sector.

w.kusters@aumacon.nl

 

John Mulder

John Mulder (1964) deed in 1985 examen aan het IVA in Driebergen. Voordat hij in 1994 z’n eigen toko begon, werkte hij bij een groot dealerbedrijf en twee automobiel-importeurs. Sinds 1994 is hij freelance journalist. Aanvankelijk schreef hij over auto’s voor management-tijdschriften, later over manage-ment voor autotijdschriften.

Inmiddels schrijft hij over beide onderwerpen, maar nu alleen voor autotijdschriften. Klanten zijn onder andere Automobiel Management, Zakenauto, Autopress, TopGear en Automobiel Klassiek. Van die laatste titel is hij ook hoofdredacteur geweest. Zijn verhalen kennen vaak een historische en kritische component. Als ondersteuning van het eerste dient hem een bibliotheek met zowel amusante als kostbare & zeldzame drukken, waarvan hij zelf denkt dat het misschien wel één van de mooiste auto-bibliotheken van Nederland is.

Friso Roorda

Met andere ogen naar uw bedrijf kijken kan tot verrassende resultaten leiden. Een goed advies kan in korte tijd positieve veranderingen in uw bedrijf bewerkstelligen.

Met zijn bedrijf Automotive Consultancy is Friso Roorda vanaf 2004 lid van het netwerk van DealersupportNet.

Friso werkte voor auto-importeurs als business management consultant, accountmanager en salesmanager. Hij begon zijn carrière in de retail, waar hij bedrijfsadviseur was voor winkeliers in non-food, aangesloten bij inkoop organisatie Samen Sterk (tegenwoordig Euretco).

Zijn ervaring is breed: financieel, organisatie, marketing, operationeel. Opgedaan tijdens de meest uiteenlopende opdrachten. Het maken van een semi technische auto opleiding, rendementsverbetering van autobedrijven, marktonderzoek, kennisoverdracht, loyaliteitsverbetering.

Een groot netwerk in de branche is essentieel. Friso heeft een uitgebreid netwerk bij importeurs, autodealers, universelen, pers en bedrijven in de periferie van de branche.

Kortom, een generalist met als specialiteiten: klantenbehoud, rendement en organisatie van autobedrijven.

Friso is binnen DealerSupportNet deskundig op diverse terreinen:
• Marketing
• Strategie
• Aftersales organisatie
• Personeel
• (administratieve) organisatie

f.roorda@aumacon.nl

Aumacon gebruikt cookies om de site goed te laten functioneren voor analysedoeleinden en om u van relevante advertenties te voorzien.
Voor meer informatie zie ons cookiebeleid. Blijft u onze site gebruiken dan gaat u akkoord met het plaatsen van cookies.
accept2