Consultancy

Voorwaarde voor goede advisering is een diepgaande kennis van het werkterrein, voor ons betekent dat permanent investeren in research.

Wij zetten onze kennis en ervaring in om bedrijven binnen onze sector te begeleiden bij het succesvol lanceren of optimaliseren van hun producten- en dienstenproposities.

AUMACON kent de automotivesector als geen ander. Om onze kwaliteit en kennis op een goed peil te houden zijn er vele contacten en samenwerkingsverbanden met andere kennispartijen, binnen én buiten de autobranche.

Inmiddels mogen we alle dienstverleners tot onze vast klanten rekenen. Daaronder veel bedrijven uit de financiële sector, maar ook veel communicatiebedrijven, uitgevers en toeleveranciers. Hun gemeenschappelijke kenmerk: behoefte aan hoogwaardige kennis van de automotive sector.

Meer weten over AUMACON Consultancy? Stel uw vraag!Logo_Consultancy_RGB

Content

AUMACON levert voor diverse vakbladen hoogwaardige kennisartikelen, maar ook voor publieksbladen worden wij ingezet. Het centrale onderwerp is altijd: ontwikkelingen in de automotivesector, ons speelveld.

Onze content wordt altijd samengesteld door ervaren en gespecialiseerde tekstschrijvers, waardoor een hoge kwaliteit gewaarborgd is.

Ook leveren wij teksten op maat, voor persberichten, publicaties, websites en campagnes. Daarnaast het gesproken woord middels presentaties, spreekbeurten en dagvoorzitterschappen.

Wat voorbeelden:

September 2016: dagvoorzitterschap Clem Dickmann, Eerste Nationaal Telematica Congres

December 2016, 2017, 2018 en 2019: dagvoorzitterschap Clem Dickmann, Nationaal Aftersales Congres

artikel voor Automobiel Management

nog een artikel voor Automobiel Management

en nog een artikel voor Automobiel Management

artikel Aftersalesmagazine

en nog een artikel voor Aftersalesmagazine

Meer weten over AUMACON Content? Stel uw vraag! Logo_Content_RGB

Concepts

Vanaf de start in 2002 heeft AUMACON zich steeds toegelegd op de ontwikkeling van waardeconcepten voor de sector. Veelal gaat het om B2B-concepten zoals de bekende brancheonderzoeken (Dealerholding Top-100 etc.), maar  ook in de B2C-sector is AUMACON actief (denk aan Actieauto.nl). Kenmerkend is dat steeds samengewerkt wordt met partners, waarmee een goede complementariteit wordt nagestreefd. Zie hier voor

Ook treedt AUMACON op als mede-ontwikkelaar van concepten van onze klanten.

Meer weten over AUMACON Concepts? Stel uw vraag!Logo_Concepts_RGB

 

Kennisbank CARmonitor | database van AUMACON

De meest complete Kennisbank in de mobiliteitsector heet CARmonitor. We beogen hiermee een optimale vindplaats te zijn voor de automotive mager; van actuele marktdata tot onderzoeken en bespiegelingen met een lange en brede horizon. Alles wat relevant is voor de automotive omgeving wordt door CARmonitor verzameld.

Praktisch: kenniszoekers kunnen in CARmonitor direct een account aanvragen en rechtstreeks inloggen. Eenmaal aangemeld blijft de toegang gewaarborgd aan de hand van de opgegeven inlogkwalificatie. In een aantal gevallen is het account zelfs kosteloos. Is dit echter niet van toepassing dan weet de bezoeker zich tegen een geringe vergoeding alsnog verzekerd van onbeperkte toegang tot CARmonitor.

CARmonitor Update | media van AUMACON

CARmonitor Update is de nieuwsbrief van AUMACON. Verschijnt gemiddeld eenmaal per week met actueel kennisnieuws.

Verwacht van Update dus geen berichten over ontslagen managers of overnames, daarvoor bestaat er een handvol uitstekende (online) vakbladen. Update richt zich daarentegen uitsluitend op actuele marktontwikkelingen. Veelal brengt Update dat nieuws als eerste omdat het nu eenmaal de focus is van AUMACON.

U kunt een kosteloos abonnement op CARmonitor Update aanvragen. Het totaal aantal abonnees is ruim acht duizend en is daarmee meer dan gelijkwaardig aan de online vakbladen. Bekijk hier de voorgaande edities van de Update.

Het abonneebestand bestond op 28.12.2019 uit 7.867 adressen, onderverdeeld in de volgende segmenten:

  • dealers: 1.341 abo’s
  • universelen: 2.381
  • importeurs: 330
  • leasemaatschappijen: 245
  • autoschadebedrijven: 793
  • Belgische abonnees: 801
  • alleen emailadres: 1.226
  • algemeen: 729
  • pers: 21

autobiz | partner van AUMACON

Voor research werkt AUMACON intensief samen het het Franse internetbedrijf autobiz.

Autobiz doet in 38 landen onderzoek naar de bewegingen van occasions op internet. De door geavanceerde technieken verkregen data worden tot statistieken en databases verwerkt. AUMACON is daarbij de vertegenwoordiger voor de Nederlandse markt. Met deze unieke data heeft de gebruiker een volledig en up-to-date beeld van de online occasionmarkt.

Uitgebreide informatie via c.dickmann@aumacon.nl. Zie hier voor een impressie van de diensten van autobiz.

Zie ook de maandelijkse – op autobiz-data gebaseerde – statistiek ‘Occasion ads op internetportalen’.

Nielsen | partner van AUMACON

Nielsen en AUMACON werken al sinds 2005 samen rondom het onderwerp reclamebestedingen in de automotive sector. Nielsen is op dat gebied absoluut marktleider als het gaat om het vergaren van kwalitatief hoogstaande data, AUMACON verrijkt de data met sectorinput zoals de autoverkoopcijfers.

De gerapporteerde Nielsen-cijfers hebben betrekking op de registratie van de bruto mediabestedingen Bij de berekening van de bruto mediabestedingen worden advertenties gewaardeerd tegen de geldende tariefkaart (=adviesprijs) van het betreffende medium. De bruto mediabestedingen geven dus vooral de mediadruk en de onderlinge verhoudingen in Nederland weer.

Zie ook de maandelijkse – op Nielsen-data gebaseerde – rubriek ‘Autotoppers‘.

Aumacon gebruikt cookies om de site goed te laten functioneren voor analysedoeleinden en om u van relevante advertenties te voorzien.
Voor meer informatie zie ons cookiebeleid. Blijft u onze site gebruiken dan gaat u akkoord met het plaatsen van cookies.
accept2