Kennisbank CARmonitor | concept van AUMACON

De meest complete Kennisbank in de automotive sector heet CARmonitor. We beogen hiermee een optimale vindplaats te zijn voor de automotive mager; van actuele marktdata tot onderzoeken en bespiegelingen met een lange en brede horizon. Alles wat relevant is voor de automotive omgeving wordt door CARmonitor verzameld.

Praktisch: kenniszoekers kunnen in CARmonitor direct een account aanvragen en rechtstreeks inloggen. Eenmaal aangemeld blijft de toegang gewaarborgd aan de hand van de opgegeven inlogkwalificatie. In een aantal gevallen is het account zelfs kosteloos. Is dit echter niet van toepassing dan weet de bezoeker zich tegen een geringe vergoeding alsnog verzekerd van onbeperkte toegang tot CARmonitor.

CARmonitor Update | concept van AUMACON

CARmonitor Update is de nieuwsbrief van AUMACON. Verschijnt gemiddeld eenmaal per week met actueel kennisnieuws.

Verwacht van Update dus geen berichten over ontslagen managers of overnames, daarvoor bestaat er een handvol uitstekende (online) vakbladen. Update richt zich daarentegen uitsluitend op actuele marktontwikkelingen. Veelal brengt Update dat nieuws als eerste omdat het nu eenmaal de focus is van AUMACON.

U kunt een kosteloos abonnement op CARmonitor Update aanvragen. Het totaal aantal abonnees is ruim acht duizend en is daarmee meer dan gelijkwaardig aan de online vakbladen. Bekijk hier de voorgaande edities van de Update.

Het abonneebestand bestond op 28.10.2019 uit 7.867 adressen, onderverdeeld in de volgende segmenten:

  • dealers: 1.341 abo’s
  • universelen: 2.381
  • importeurs: 330
  • leasemaatschappijen: 245
  • autoschadebedrijven: 793
  • Belgische abonnees: 801
  • alleen emailadres: 1.226
  • algemeen: 729
  • pers: 21

 

 

Autobiz | partner van AUMACON

Voor research werkt AUMACON intensief samen het het Franse internetbedrijf AUTOBIZ. Zo is AUTOBIZ de samensteller van de Europe Dealer Group Guide Top-100, een jaarlijks onderzoek naar de grootste automotive groepen in Europa.

Belangrijk is ook het continue onderzoek dat AUTOBIZ doet naar de bewegingen van occasions op internet. De door geavanceerde technieken verkregen data worden in statistiek- en databasevorm vermarkt. AUMACON is daarbij de vertegenwoordiger voor de Nederlandse markt. Met dit unieke concept heeft de gebruiker een volledig en up-to-date beeld van de online occasionmarkt. Op dealersupportnet.nl wordt hierover regelmatig gerapporteerd.

NIEUW: Vanaf 2016 doet Autobiz – naast occasions – ook continue-onderzoek naar de online markt voor onderdelen en accessoires. De techniek die daarvoor gebruikt wordt is dezelfde als die al jaren gebruikt wordt voor occasions op internet. Autobiz is daarmee in staat een nauwkeurig beeld te rapporteren over de actuele marktbewegingen. Uitgebreide informatie via c.dickmann@aumacon.nl.

Zie ook de maandelijkse – op Autobiz-data gebaseerde – statistiek ‘Occasion ads op internetportalen’.

Nielsen | partner van AUMACON

Nielsen en AUMACON werken al sinds 2005 samen rondom het onderwerp reclamebestedingen in de automotive sector. Nielsen is op dat gebied absoluut marktleider als het gaat om het vergaren van kwalitatief hoogstaande data, AUMACON verrijkt de data met sectorinput zoals de autoverkoopcijfers.

De gerapporteerde Nielsen-cijfers hebben betrekking op de registratie van de bruto mediabestedingen Bij de berekening van de bruto mediabestedingen worden advertenties gewaardeerd tegen de geldende tariefkaart (=adviesprijs) van het betreffende medium. Dat wil zeggen dat er in de rapportage van Nielsen Media geen rekening wordt (kan worden) gehouden met eventuele kortingen, individuele prijsafspraken of barters et cetera.  De bruto mediabestedingen geven dus vooral de mediadruk in Nederland weer. De werkelijk (=netto) gefactureerde mediabestedingen kunnen – en zullen – in de praktijk afwijken, lees: lager zijn.

Zie ook de maandelijkse – op Nielsen-data gebaseerde – rubriek ‘Autotoppers‘.

Actieauto | concept van AUMACON

Actieauto.nl, dé verzamelplaats voor de belangrijkste consumentenaanbiedingen.

Werd in 2006 door AUMACON ontwikkeld als centrale verzamelplaats voor verkoopacties van auto-importeurs voor uitsluitend nieuwe personenauto’s. Uitgangspunt daarbij was dat het voor consumenten steeds moeilijker wordt om een totaaloverzicht te krijgen over allle verschillende voordeelacties. Één centrale plaats maakt dat zoeken aanzienlijk eenvoudiger. Sindsdien zijn op Actieauto.nl vrijwel alle importeursacties en de belangrijkste dealeracties te vinden, op iedere moment steeds zo’n 150 stuks.

Klik hier voor de dealerholdingpresentatie 2017 >>>

Het concept is een samenwerkingsverband tussen AUMACON en Sanoma Media, vandaar dat alle acties ook vertoond worden op Autoweek.nl (autoweek.nl/actieauto). Door de beide portalen naast elkaar in te schakelen is van meet af aan een groot bereik gegenereerd. Maandelijks ontvangen we ruim 25 duizend unieke bezoekers.

sanoma-media

 

Info & contact: actieauto@aumacon.nl

Aumacon gebruikt cookies om de site goed te laten functioneren voor analysedoeleinden en om u van relevante advertenties te voorzien.
Voor meer informatie zie ons cookiebeleid. Blijft u onze site gebruiken dan gaat u akkoord met het plaatsen van cookies.
accept2