Clem Dickmann studeerde bedrijfseconomie (HEAO en EUR) en marketing (NIMA-C1/C2). Werkte voor een marketing intelligence bureau, waarna een viertal autofabrikanten en -importeurs volgden. Was tot 2002 werkzaam als CEO van Hyundai Nederland.
Naast zijn werkzaamheden voor AUMACON is hij actief als NIMA-examinator en analist/columnist voor diverse vakbladen. Strategie en marketing zijn de specialismen.
In 2003 werd hij – als eerste persoon uit de Nederlandse automotive-sector – gecertificeerd als Register Marketeer (RM). In 2007 behoorde hij tot de eerste lichting Qualified Examiners van het NIMA, in 2010 gevolgd door de benoeming tot Senior Marketing Professional (SMP).
In 2016 stond Clem Dickmann op plaats 97 van de De 100 Machtigste Mensen in de Nederlandse Autosector; deze lijst werd samengesteld door Autoweek en Automobiel Management. In maart 2017 had hij een interview met Automobiel Management. Lees ook het interview in accountantsmagazine de SRAadviseur van december 2017.